Veelgestelde Vragen2021-09-29T13:31:09+00:00

Ons Theater

Wat voor soort theater is Theater De Doorrit?2021-09-29T14:49:07+00:00

Wij zijn net even anders. Dit theater is een gezamenlijk idee van Sigrid Heeres en Jan Kuiper. Zij willen het regionaal cultuuraanbod op een nieuwe manier vormgeven. De voorstellingen zijn onvergelijkbaar met die in de grote theaters.

Wij programmeren sfeer, kwaliteit en durven te experimenteren in een intieme setting. Wij werken samen met artiesten en organisaties uit de buurt. Daarnaast zoeken we actief naar jong talent.

Bovendien koppelen we onze voorstellingen aan een hoogwaardige culinaire ontdekkingsreis. Voor, tijdens of na een voorstelling is er ruim baan voor een heerlijke lunch of diner. Kortom we serveren de goeie dingen in het leven.

Waar vind ik de programmering?2021-09-29T12:54:25+00:00

Wij publiceren alle evenementen op onze site. Als je kaarten wilt kopen, word je doorgelinkt naar onze ticketshop bij Stager. Zij zorgen voor een veilige afhandeling van de online verkoop van kaarten.

Zijn er leeftijdsbeperkingen voor het bezoeken van voorstellingen?2021-09-27T20:20:34+00:00

In principe zijn alle voorstellingen geschikt voor (jong)volwassenen vanaf 16 jaar. Kinderen zijn welkom onder begeleiding van hun ouders. Als we voorstellingen organiseren voor speciale leeftijden staat dit vermeld bij het evenement.

Ik heb een idee voor een voorstelling?2021-09-27T20:23:46+00:00

We zijn gek op goeie ideeën en bieden graag een podium aan lokale artiesten. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze artistiek leider Jan Kuiper.

Welke voorzieningen zijn er voor slechthorende en mindervalide mensen?2021-09-27T21:25:54+00:00

Wij beschikken niet over speciale koptelefoons voor slechthorenden. Blinden of slechtzienden mogen hun officieel getrainde blindengeleidehond meenemen. Ben je rolstoelafhankelijk of wil je een geschikte zitplaats regelen, neem dan vooraf even contact met ons op.

Ons oude pand heeft zijn beperkingen ten aanzien van rolstoeltoegankelijkheid. Begeleiding is dus altijd noodzakelijk. Daarnaast beschikken wij helaas niet over speciale invalidetoiletten.

Kun je Theater De Doorrit en/of restaurant Bistro Gort afhuren voor privé- of bedrijfsevenementen?2021-09-29T12:57:32+00:00

Dat kan. Het theater heeft een vaste programmering. Er is voldoende ruimte buiten deze programmering voor besloten evenementen. We hanteren geen vaste prijzen maar maken een offerte op basis van je wensen en de aard van het evenement. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Kaarten Kopen

Waar kan ik kaarten kopen?2021-09-27T20:46:29+00:00

Je kunt uitsluitend online kaarten kopen via deze site. Het onlinebetaalproces doorloop je via de site van Stager. Kom je daar voor het eerst moet je een account aanmaken. Wij vragen gegevens die nodig zijn voor de afhandeling, het later kunnen opvragen van zoekgeraakte kaarten en restitutie te kunnen verlenen als we genoodzaakt zijn een voorstelling te annuleren.

Verder vinden we het leuk als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief waarin we een overzicht geven van de evenementen voor komende periode.

Kan ik kaarten aan de kassa kopen2021-09-27T20:47:48+00:00

Wij verkopen alleen kaarten online. Dit werkt ook prima op mobiel. Als een voorstelling niet is uitverkocht, verkopen we kaarten aan de deur vanaf een uur voor de voorstelling.

Klopt het dat ik de kaartjes afreken via de site van Stager?2021-09-27T20:49:17+00:00

Dat klopt. Als je via onze site op een evenement klikt wordt je doorgelinkt naar de website van Stager. Zij zorgen voor een veilige online verkoop en dat je na betaling de tickets in je mailbox ontvangt.

Betaal ik servicekosten?2021-09-27T20:50:14+00:00

Wij tonen het totaalbedrag van de kaarten. De servicekosten zijn verwerkt in de prijs en worden uitgesplitst op het ticket.

Ik kan mijn tickets niet meer vinden in mijn mail of op mijn computer?2021-09-28T14:29:06+00:00

Geen nood. Je kunt je kaarten via de site van Stager opnieuw opvragen. Login op je account van Stager en download je tickets of vraag ze op via de site van Stager.

Kan ik gekochte kaartjes inleveren/ruilen?2021-09-27T20:52:35+00:00

Dit is niet mogelijk. Je kunt jouw kaartjes wel te koop aanbieden op Ticketswap. Dit is een veilig platform waar alleen kaarten worden verkocht met een geldige barcode.

Krijg ik mijn geld terug als een voorstelling niet doorgaat?2021-09-27T20:53:54+00:00

Als wij een voorstelling cancelen, krijgt u het geld teruggestort. Als wij een voorstelling verplaatsen, zijn de kaartjes geldig voor de nieuwe datum. Kan je dan niet op de nieuwe datum kun je de kaartjes inleveren en storten we het bedrag terug op je rekening. Als deze situatie zich voordoet, krijgt iedereen die kaartjes heeft gekocht een mail met informatie over hoe je eenvoudig je geld terug kunt vragen.

Een voorstelling is uitverkocht, kan ik op de wachtlijst worden geplaatst?2021-09-27T20:55:08+00:00

Wij werken niet met wachtlijsten. Je kunt proberen voor de voorstelling aan de deur. Bellen of mailen heeft geen zin. We kunnen je niet op een reserveringslijst plaatsen.

Verkopen jullie cadeaubonnen?2021-09-27T20:55:56+00:00

Op dit moment verkopen wij geen cadeaubonnen. Wellicht in de nabije toekomst.

Dag v/d Voorstelling

Hoe kom ik het makkelijkst bij het theater?2021-09-27T20:41:27+00:00

Met de auto, fiets of taxi. Parkeren kan op onze parkeerplaats. We zijn bereikbaar met openbaar vervoer maar niet alle evenementen zijn tijdig afgelopen voor het halen van de laatste bus of trein. De ov-fiets kan o.a. vanaf station Winsum. Wij hebben geen speciale regeling met taxibedrijven.

Welke voorzieningen zijn er voor slechthorende en mindervalide mensen?2021-09-27T21:25:54+00:00

Wij beschikken niet over speciale koptelefoons voor slechthorenden. Blinden of slechtzienden mogen hun officieel getrainde blindengeleidehond meenemen. Ben je rolstoelafhankelijk of wil je een geschikte zitplaats regelen, neem dan vooraf even contact met ons op.

Ons oude pand heeft zijn beperkingen ten aanzien van rolstoeltoegankelijkheid. Begeleiding is dus altijd noodzakelijk. Daarnaast beschikken wij helaas niet over speciale invalidetoiletten.

Ik ben iets verloren tijdens een voorstelling?2021-09-27T20:45:28+00:00

Neem even contact met ons op dan hoor je snel of wij ze hebben gevonden. Bij kostbare voorwerpen vragen we naar specifieke kenmerken. Bij een identiteitsbewijs vragen we de persoon zelf deze te komen ophalen. Wij bewaren spullen ongeveer drie maanden. Daarna gaan we op zoek naar een nieuwe bestemming.

Eten & Drinken

Kan ik voor of na de voorstelling een hapje eten?2021-09-29T12:52:46+00:00

Voor of na onze voorstellingen serveren we een vaak een lunch of diner in ons theaterrestaurant Bistro Gort maar we zijn geen a la carte restaurant. Lunches en diners zijn altijd gekoppeld aan een voorstelling. Als je geen kaarten inclusief lunch of diner kunt kopen, serveren we geen eten bij de voorstelling of zijn deze kaarten uitverkocht. Dranken zijn niet bij de prijs inbegrepen tenzij anders vermeld.

Wat voor soort restaurant is Bistro Gort?2021-09-27T20:58:37+00:00

‘Bistro Gort’ is ons theaterrestaurant. Je kunt er niet a la carte bestellen en de openingstijden zijn gekoppeld aan de voorstellingen. De keuken is net zo verrassend en veelkleurig als onze voorstellingen. We werken uitsluitend met verse en hoogwaardige producten. Wij serveren je voor, tijdens of na de voorstelling een ware smaakbeleving.

Kunnen we met de kaarten ook lunchen of dineren Bij Hammingh?2021-09-27T21:00:22+00:00

Alle lunches of diners die je online boekt via ‘Theater De Doorrit’ worden uitgeserveerd in theaterrestaurant ‘Bistro Gort’. Wil je voor of na een voorstelling eten bij ‘Bij Hammingh’ koop je losse kaarten voor de voorstelling (indien beschikbaar) en reserveer je apart via de site van ‘Bij Hammingh’ lunch of diner.

Kun je Theater De Doorrit en/of restaurant Bistro Gort afhuren voor privé- of bedrijfsevenementen?2021-09-29T12:57:32+00:00

Dat kan. Het theater heeft een vaste programmering. Er is voldoende ruimte buiten deze programmering voor besloten evenementen. We hanteren geen vaste prijzen maar maken een offerte op basis van je wensen en de aard van het evenement. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Mijn Account

Go to Top